דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי עמודות בפיתוחים ופירושם 

מאת    [ 06/07/2012 ]

מילים במאמר: 653   [ נצפה 1613 פעמים ]

Check Box או Combo box, שדה חובה או רשות ,

אנסה לעשות קצת סדר בבלאגן, לפחות מה שאני יודע ויכול לכתוב .

פיתוחים במערכת המידע לצערנו או לשמחתנו (על זה אפשר להתווכח) הוא דבר שארגון צריך להתמודד איתו, ישנם אירגונים שפיתוחים במערכת הינו דבר שכיח וישנם שלא, לרוב מה שמשפיע זאת הפלטפורמה או שיטת התנהלות הארגון, ישנם ארגונים שלא מעניין אותם מה הפלטפורמה מציעה ורצים ישר לפתח (לא מוכנים להתפשר) ויש כאלו אשר מעויינים להוריד את הפיתוחים למינימום ובקושי מפתחים (רק מה שחייב).

נניח אין ברירה ומפתחים (איזה כיף !) ישנם מספר דברים שצריכים לקחת בחשבון , האם אנו מוסיפים Check Box  (דגל), Combo Box (שדה בחירה) או אולי שדה לטקסט חופשי.

Check Box – זה מעין דגל שמבחינת התכנת זה כן או לא, כלומר אם הדגל מורם או לא , ניתן לעשות את הדגל בשתי צורות שונות לאותה השאלה, למשל ניקח את זה לעולם השיווק, נניח וצריכים להגדיר האם מוצר הוא מוצר מכירה או לא, אז ליד השדה נכתוב, "מוצר מכירה ?", אם המוצר הוא מוצר מכירה נרים את הדגל ואם לא אז הוא פשוט ריק, כבוי. ניתן גם לשנות את השאלה במקרה הבא להרמת הדגל תהיה משמעות שונה, נכתוב עכשיו "חסום למכירה ?" פה הרמת הדגל תהיה בעצם מוצר אשר חסום למכירה.  שימו לב, דגל לא ניתן להפוך לשדה חובה במערכת, לא ניתן להפוף שדה כן לא לחובה כי מבחינה טכנית זה בלתי אפשרי, אני אפרט בהמשך איך אפשר להעזר בדגלים ומתי הם עוזרים לנו.

Combo Box – זהו שדה בחירה מאפשריות המוכנות מראש ע"י משתמשי מערכת או התכנתים, למשל במרכז להשכרת מכוניות, אם רוצים לבחור דגם של רכב להשכרה, הגיוני שזה יהיה מרשימת בחירה מוכנה מראש, שלא כמו Check Box שדה כזה ניתן להפוך אותו לשדה חובה, שדה זה הוא הנפוץ ביותר בקרב תוכנות מערכות מידע שכן זה מונע טעויות ו/או הזנת נתונים שאינם משדות הבחירה במערכת,

ועכשיו להתרכז, אני אסביר איך אפשר להמנע מדגל ולבחור במקום ב Combo Box משולב עם דגל וע"י כך להפוך את השדה לשדה חובה. נניח ואנו עובדים במפעל לייצור משקאות ורוצים לדעת האם משקה שנמצא בייצור הוא מוגז או לא, כמובן שאפשר להוסיף דגל לפק"ע "מוגז ?" ואז אם הפק"ע היא לייצור שתייה מוגזת נרים אותו (זאת אפשרות ראשונה), אבל אם נכין טבלה עם 2 עמודות, אחת עם כותרת "סוג המשקה" (קולה, קינלי, סודה, מיץ ענבים, מיץ תפוזים, ותרגישו חופשי להמשיך) העמודה השנייה תהיה דגל עם כותרת "מוגז ?"בעמודה הזו,פעם אחת נזין האם המשקה מוגז או לא לדוגמא , שורה ראשונה בעמודה ראשונה סוג משקה קולה, בעמודה שנייה נרים את הדגל כן ב Check Box, שעשינו את זה בעצם הרווחנו שני דברים, דבר ראשון יש לנו הגדרה לכל סוג משקה אם הוא מוגז או לא ואז ניתן להביא את הנתון הזה כנתון אינפורמטיבי לקריאה בלבד בכל מסך שנרצה במערכת, דבר נוסף שהרווחנו זה  שניתן להפוך את שדה הבחירה "סוג המשקה" לחובה , כלומר כל פעם שיוסיפו סוג משקה לפק"ע אוטומטי נדע אם הוא מוגז או לא, כמובן שזה דורש תחזוקה ועדכון נתונים אבל כך המערכת תהיה "בריאה" יותר. בנוסף , אם יש דוחות שנשענית על עמודות מסוימות עדיף שעמודות אלו יהיו עמודות חובה כי אם לא נאבד נתונים, אם לא הופכים את העמודות לחובה המון דוחות לא יעבדו במערכת.

שדה טקטס חופשי – שדה שהוא לא מרשימת בחירה ולא דגל, שדה שניתן להוסיף לו נתונים חופשי ללא כל הגבלה, מאוד לא מומלץ להשתמש בזה ובטח שלא להוציא דוחות ה "נשענים" על נתונים כאלו, תארו לעצמכם שבמרכז להשכרת רכב דגם הרכב היה שדה חופשי ולא בחירה, עובד אחד יכל לרשום "טויוטה" ואחר "טויוטא" אם זה היה משדה בחירה הטעות הייתה נחסכת. בשדה כזה משתמשים בד"כ להערות ולא משתמשים בו כחובה.

זהו , מקווה ששפכתי קצת אור על הנושא ובטח אתם מבינים בין השורות מה עמדתי, זכרו שאתם מנהלי המערת חייבים להבטיח את תקינות הנתונים, במיוחד אם יש דוחות או תהליכים הנשענים על עמודות מסוימות במערכת, אל תרחמו על המשתמשים והאמינו לי שזה יהיה יותר מקצועי, הפכו שדות לחובה ומנעו מ"זבל" להיכנס למערכת, השאירו את הדגלים ליום העצמאות.

   

 

מה ששנוא עלייך אל תעשה לחבריך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב